keplerناسا به تازگی گزارشی حاکی از کشف سیاره ای خارج از منظومه شمسی منتشر کرد که به گفته ناسا،شباهت بسیاری به زمین دارد.به همین دلیل آنرا پسر عموی زمین خواندند. این سیاره بعلت شباهتی که به زمین دارد ، امکان حیات انسان در آن فراهم است.لاین سیاره (kepler 452b) نام گرفت که در واقع این نام برگرفته از فضاپیمایی با همین نام است. همانطور که اشاره شد این سیاره را پسر عموی بزرگتر و مسن تر زمین مینامند.در طول این سالها سیاره کپلر تنها سیاره قابل سکونت برای انسان میباشد چون توانایی نگه داشتن آب روی سطح خود را دارد. این بدان معناست که انسان در آینده بخواهد یا قادر باشد که به کپلر مهاجرت کند. در این میان با دو مسئله روبرو میشویم:

اول:  سیاره کپلر از زمین ما ۶۰% بزرگتر بوده و جاذبه ای به مراتب بیشتر را داراست ، این یعنی راه رفتن روی آن بسیار سخت تر از زمین است.

دوم:  فاصله ی ما با سیاره مذکور ۱۴۰۰ سال نوریست. این بدان معناست که اگر ما روزی قادر به سفر با سرعت نور شویم ، برای سفر به کپلر ، فضانوردان ما باید بیش از هزار سال در راه باشند.

کپلر
فاصله کپلر۴۵۲-بی باستاره اش فقط ۵% بیشتر از زمین است. یعنی هر سال در آن حدود ۳۸۵ روز است و طلوع و غروبش نیز فرق چندانی با زمین ندارد. هرچند که ستاره اش ۲۰% روشنتر به نظر میرسد و اتمسفرش نیز سنگین تر و ضخیم تر است و دارای سطحی صخره ایست ، اما گرما ی ستاره اش با خورشید یکسان است.

اما از همه ی تفاسیر صورت پذیرفته که گذر کنیم کشف اخیر ناسا بسیار حائز اهمیت است و یکبار دیگر امیدها را برای یافتن حیات فرا زمینی زنده نموده، کسی چه می داند شاید در آینده ای نه چندان دور عاقبت موفق شویم بیگانگان را ملاقات کنیم.